Rezolutia ONU - 2005
10-10-2013
Rezolutia ONU - 2005

Biroul pentru Monitorizarea si Combaterea Traficului de Persoane

Washington, DC
18 martie 2005
 
Comisia Natiunilor Unite privind Statutul Femeii Adopta Rezolutia privind Traficul de Fiinte Umane din Statele Unite 
 
S-a estimat ca peste 75% din toate victimele traficului de fiinte umane sunt traficate cu scopul exploatarii sexuale (Colectia de Date cu privire la Traficul de Persoane, Kristiina Kangaspunta, Biroul Natiunilor Unite pe Droguri si Crima). Pentru a putea lupta cu putere impotriva acestor crime, lumea trebuie sa acorde mai multa atentie nu doar radacinii cauzelor ce duc la traficarea persoanelor vulnerabile, dar si eliminarii cererilor pentru comercializarea exploatarii sexuale -  care are un impact coplesitor asupra femeilor si a fetelor si duce la dezvoltarea traficului de fiinte umane. Cu alte cuvinte trebuie sa distrugem “piata” victimelor daca suntem seriosi in a pune capat traficului de fiinte umane. 
La Comisia Natiunilor Unite din 2005 cu privire la Statutul Femeii, Statele Unite au prezentat o hotarare pentru a sublinia aceasta nevoie. Hotararea, Eliminarea Cererilor pentru Femeile si FeteleTraficate Pentru Toate Formele de Exploatare, a atras mai mult de 50 de tari drept co-sponsori si a fost adoptata in acord total pe 11 martie 2005. 
Statele Unite au prezentat aceasta hotarare la CSW ca parte a eforturilor nesfarsite de a construi un parteneriat international pentru combaterea traficului de fiinte umane -  si ca raspuns la chemarea Presedintelui Bush pentru o mai profunda focalizare asupra laturii privind cererea acestei crime. Aceasta a fost prima hotarare a Natiunilor Unite de a se focaliza pe eliminarea cererilor privind traficul de persoane, si, cu aceasta hotarare, CSW-ul a recunoscut de asemenea importanta stransei legaturi dintre comercializarea exploatarii sexuale si traficul de femei si fete.
Textul cu privire la Rezolutia Natiunilor Unite:
Eliminarea Cererilor pentru Traficarea Femeilor si Fetelor in Vederea Oricarei Forme de Exploatare
Comisia cu Privire la Statutul Femeii,
PP1 Reafirmarea resurselor ce apartin tuturor formelor de trafic a femeilor si fetelor ce apar in documentele rezultate in urma conferintelor si summmit-urilor internationale relevante, in mod special obiectivul strategic pe problema traficului continut in Declaratia de la Beijing si Platforma de Actiune adoptata la A Patra Conferinta Mondiala a Femeilor;
PP2 Contramandarea tuturor gamelor de hotarari anterioare pe problema traficului de femei si fete adoptate de Ansamblul General si de Comisia pe Drepturile Omului, in mod particular reafirmarea lor in principiile stabilite in instrumentele si declaratiile relevante ale drepturilor omului si a hotararii luate de catre sefii guvernului in Declaratia Mileniului pentru intensificarea eforturilor de a lupta impotriva crimei organizate transnational in toate dimensiunile ei, incluzand trafiul de fiinte umnae;
 
PP3 Contramandarea Protocolului de Preventie, Reprimarea si Pedepsirea Traficului de Fiinte Umane a Natiunilor Unite , in mod special copii si femei ce suplimenteaza Conventia Natiunilor Unite Impotriva Crimei Organizate Transnational, Conventia Eliminarii a Tuturor Formelor de Discriminare Impotriva Femeilor si a Protocolului Optional, Conventia Privind Drepturile Copilului si a Protocolului Optional in vinderea copiilor, prostitutia minorilor si pornografie cu minori si Conventia ILO 29 si 182;
 
PP4 Accentuarea faptului ca lupta importiva traficlului de femei si fete pentru toate formele de exploatare are nevoie de o aprofundare comprehensiva ce se adreseaza tuturor factorilor si radacinei cauzelor ce incurajeaza, pretind si fac femeile si fetele mai vulnerabile la trafic, cat si protectia si reabilitarea vicitmelor;
PP5 Recunoasterea faptului ca majoritatea persoanelor traficate sunt femei si fete, in special din tari aflate in dezvoltare si din tari aflate in tranzitie economica;
PP6 Ingrijorarea cu privire la cresterea fenomenului de trafic sub toate formele de exploatare, in mod spceial pentru comercializarea exploatarii sexuale care afecteaza in mod coplesitor femeile si fetele;
PP7 Ingrijorarea ca multiplele forme de discriminare si conditiile de dezavantaje contribuie la vulnerabilitatea traficului de femei si fete si ca indigenii, refugiatii si femeile migrante ar putea fi in mod special la risc;
PP8 Luarea la cunostinta a faptului ca toate statele au obligatia de a exersa datorita diligentei de a preveni, investiga si pedepsi criminalii traficului de fiinte umane si de a asigura protectia victimelor si ca nefacand astfel violeaza, diminueaza sau anuleaza bucuria drepturilor lor umane si a libertatilor fundamentale;
 
PP9 Ingrijorarea faptulului ca exploatarea femeilor in prostitutie internationala si in retele de trafic a devenit una din focalizarile majore privind crima organizata transnationala;
PP10 Convingerea ca prin eliminarea tuturor cererilor pentru toate formele de exploatare, incluzand exploatarea sexuala este un element cheie in combaterea traficului de femei si fete;
PP11 Intampinarea programarii raportului special al Comisiei pe Drepturile Omului in ce priveste traficul de persoane, in special femei si copii, si intentia ei de a darui o atentie speciala in raportul anual pe probleme tematice, incluzand inter alia, radacinile cauzelor traficului si a descurajarii cererilor ce duc la dezvoltarea traficului in scopul oricaror forme de exploatare; 
OP12 Datoria Guvernului de a:
a)    Lua toate masurile necesare pentru eliminarea cererilor pentru femeile si fetele traficate in scopul oricaror forme de exploatare;
b)    Lua masurile necesare pentru a lupta impotriva factorilor aflati la radacina acestor probleme, inclusiv saracia si inegalitatea intre sexe, cat si factorii externi ce incurajeaza traficul de femei si fete in scopul prostitutiei sau alte forme de sex comercializat, casatoriile fortate si munca fortata, incat sa se elimine astfel de traficuri, inclusiv intarirea legislatiei existente cu scopul de a asigura o mai buna protectie a drepturilor femeilor si ale fetelor si in scopul pedepsirii celor implicati atat prin masuri criminale, cat si civile;
c)    Pedepsi traficul de persoane, in special traficul de femei si fete, in toate formele sale si de a condamna si penaliza traficantii si interemediarii, dar si de a asigura protectia si asistenta victimelor traficului cu cel mai mare respect pentru drepturile lor umane;
d)    Adopta sau intari si intensifica autoritatea legislatiei sau a altor masuri precum cele educationale, sociale sau culturale, inclusiv cu ajutorul cooperarii bilaterale sau multilaterale pentru impiedicarea exploatatorilor sau eliminarea cererilor ce incurajeaza traficul de femei si fete sub toate formele sale de exploatare; si
e)    De a incheia angajamente bilaterale, subregionale, regionale si internationale pentru a se adresa acestor probleme ale traficului de persoane, in special femei si fete, incluzand si asistenta mutuala, consimtaminte si un memorandum de intelegere pentru a intensifica executarea legii si a cooperarii judiciale si alte masuri specifice ce au scopul de a reduce cererile potrivit complinirii Conventeie Impotriva Crimei Transnationale Organizate a Natiunilor Unite si a Protocolului de Preventie, Reprimare si Pedepsire a Traficului de Persoane, In Special Femei si Copii.
OP2 Responsabilitatea Guvernului si Incurajarea societatii civile de a:
a)    Lua masurile necesare pentru a constientiza mai mult societatea cu privire la problemele de trafic a fiintelor umane, in mod deosebit a traficului de femei si fete, cat si de  a adresa problema cererilor, a publica legile, regulile si pedepsele ce pot fi aplicate in astfel de cazuri, si a sublinia ca traficul este o crima, iar toate acestea pentru a elimina cererile pentru traficul de femei si fete, inclusiv a turistilor interersati de sex;
b)    Implementa programe educationale, inclusiv la nivel local pentru a constientiza populatia mai mult de consecintele negative ale traficului de femei si fete, inclusiv a legaturilor sale cu comercializarea exploatarii sexuale, crima organizata, si efectele devastatoare asupra sanatatii populatiei, precum contaminarea cu virusul HIV, cat si constientizarea societatii cu privire la drepturile si nevoile femeilor si fetelor traficate; si
c)    De a intreprinde cercetari cu cele mai bune practici, metode si strategii, informatii si campanii mass-media, cat si initiative sociale si economice pentru prevenirea si combaterea traficului de femei si fete, in particular pentru eliminarea cererilor.
OP3 Incurajeaza Guvernele sa intensifice colaborarea cu organizatii non-guvernamentale pentru dezvoltarea si implementarea programelor comprehensive, inclusiv asigurarea adapostului si a helpline-urilor pentru victime si potentalele victime ale traficului si pentru consiliere eficienta, cat si pentru training si reintegrare sociala si economica in societate a victimelor.
OP4 Incurajeaza sectorul de afaceri, in mod special industria turistica si cea a internetului pentru dezvoltarea sau imputernicirea unor coduri de conducere cu scopul de a preveni traficul de persoane si de a proteja victimele unor astfel de traficuri, in special pentru comercializarea exploatarii sexuale si promovarea drepturilor, demnitatii si securitatii lor, inclusiv prin colaborare cu organizatii guvernamentale sau non-guvernamentale.
--------
1PP indica un paragraf in preambul
2OP indica un paragraf operativ

Direcţionează 2%!

Direcţionează 2% din impozitul tău pe venit Citeşte mai mult...

Fii voluntar!

Dacă vrei să faci voluntariat...
Citeşte mai mult...